Tuesday 22 February 2011

Menaikkan layang-layang Pada Hari Sabtu

Hye, Assalamualaikum semua, bagi rakyat JB rock memang dah tahu pasal Festival Layang-layang Sedunia, yang berakhir pada hari Ahad yang lalu.
Saya dapat tahu dah lama, tapi fikir, ada ke orang nak bawak pergi sana, abah takda kat sini, kaklong mestilah nak pergi dengan hubby dia, kakngah pula, samelah tu agaknya, umi, ummm tah la...umi tak suka pergi tempat orang ramai.
So, entah kenapa hari Jumaat kaklong hantar text tanya,

Kaklong: Tahu tak pasal Festival Layang-layang
Saya: Tahu
Kaklong : Last bila?
Saya: Jap. (sambil borak dengan budak perbandaran, tanya sekali, owh Ahad last)
Saya: Ahad last.
Kaklong: Jom g esok.
Saya: okey je
So, kalau korang nak tahu, Festival Layang-layang ni adalah yang ke-16, dari kecik-kecik dulu saya dah pergi tau,....macam-macam kenangan....terjatuh, handphone hilang, tergolek, (yela kat padang kan)...kat kulai tak leh, sebab dekat dengan airport, Senai.

layang-layang mahal, tali mahal, dah beli baru nampak yang murah...


Bahagia, beli belon...Nak upin & Ipin je...

ramai orang, orang ramai..kene halau sebab masuk zone pemain layang-layang...yela, kang tersangkut kat mana-mana, naya jadinya...tengok jauh-jauh eh...jauh-jauh je...



cantikkan tukang amik gambar, suka saya puji diri saya...sila muntah sekarang okey,.....kaklong, kakngah dan sofea sofeot...

So, korang pula, buat apa time cuti? Nak pergi main layang-layang?

5 comments:

  1. k.rean dah pegi taw tempat ni eja:) cantik sangat2:)

    ReplyDelete
  2. eja...pakai lah setting pop up komen ja... tukar leeee Ja.. sejam nak komen ni ja.. tak kesian ker Ja.. (bebel2 bla bla )

    ReplyDelete
  3. grrr x penah bwk aku mase aku duk johor

    ReplyDelete
  4. k.rean: mmg cantik kan...lg2 kalu datings..ngeh3...
    astina: yeke sori..tp eja xreti..cmne...xreti...
    aman: cmne nk bwk time tu xde lyng2...xbest pon...nnt ak ade tmpt best nk bwk ko..
    gimi: ape lg, ptg esok men eh...
    btw, thanks kumen2..

    ReplyDelete