Thursday 24 February 2011

Tak sokong perkara tak baik yang dia buat

Kalau pelakon lelaki saya suka Ashraf Muslim. Kalau hollywood pulak, saya addicted dengan Taylor Swift, tapi kalau pelakon perempuan Malaysia saya suka banyak seperti Lisa Surihani, Nora Danish, Diana Danielle dan Nur Fazura. Kadang-kadang bukan mutu lakonan mereka je yang kita suka, tapi sikap, pembawakan diri, personaliti serta peribadi yang membuatkan saya suka dan minat kepada mereka. Lalu mereka menjadi ikon kepada saya dalam cara mengekspresikan diri agar lebih setanding macam artis. Cewah....geli je...

Bahhaha....okeylah, bukan nak bagi kontroversi tapi nak berkongsi, kalau certia pasal Lisa Surihani, semua orang suka...minat owhhh...mana ada orang tak minat,...kelab suami orang pun minat sama dia tau....Kalau Nora Danish yang comel tu pulak, seorang ibu tunggal yang tabah, pulak tu Nora Danish amat manja...Mana kau tahu dia manja?...
So, hari ini saya nak share sikit pasal Nur Fazura, atau kak Faz, saya ada jugak comment dekat FB dia,...selalu jugak menjadi orang terpantas. Lepas tu dia punya post mesti camni "Selamat pagi cinta"..."Selamat pagi cinta"...macam tulah,,,..

Semua lakonan dia saya dah tengok, walaupun dia seksi, harap-harap tak lama lagi dah tak seksi la....tapi saya suka tengok cara dia cakap...macam bahasa baku sikit,...sikit je!...Nampak dia jujur dan tak hipokrit, Insya Allah,...kalau dah suka dengan minat, memang positif je la kan...mestilah!...
Eh, eh..kebetulan pula,..saya dah tulis dalam draft sikit benda nih, sekali pagi tadi saya bukak myMetro pun ada cerita pasal Fazura. Macam tahu-tahu je...Ni saya ambil di myMetro so korang boleh tengok info tentang Cik Fazura ini...

Biodata Fazura

NAMA : Nur Fazura Sharifuddin (Nama betul tau nih, bukan tipu-tipu)
TARIKH LAHIR : 27 September 1983 (owh birthday kita tak sama)
USIA : 28 tahun (Dah boleh kawin la kak Faz)
STATUS : Bujang (Cepat-cepat cari jodoh)
FILEM : Bicara Hati, Qaisy & Laila, Senario XX, Gol & Gincu, Kayangan, Selamat Pagi Cinta!, Kantoi, Pisau Cukur, Lagenda Budak Setan dan Bujang Terlajak (Paling suka ten
gok Gol & Gincu dengan Pisau Cukur)
DRAMA : Inspirion, Dalam Hati Ada Cinta, Kasih Suci, Datin Diaries, Gol & Gincu The Series, Rendang Untuk Menantu, Ezora, Tahajud Cinta dan Kitab Cinta (Paling suka Rendang untuk Mertua, sedih owhhh..)
PROGRAM TV : Teensworld (RTM2), MTV Jus dan MTV Pop Inc (MTV Jus!, jus, jus..)
PENCAPAIAN : Pelakon Harapan Wanita Terbaik FFM17 dan Pelakon Pembantu Wanita Filem Anugerah Skrin (2010) , (menang di hati saya)
DUTA : Avon, Lux, Nutox dan Hairdreams .( Saya baru pakai Nutox, camnelah muka saya nanti...ada macam Fazura tak?)

Okeylah ini je saya nak share untuk kali kali, sampai kita berjumpa lagi di lain episod ,...bye....






12 comments:

  1. huhu..ada la kot muka macam fazura kalo pakai nutox tue nanti..hikhikhik

    ReplyDelete
  2. forever love: bhahahha...tuggu eh..

    ReplyDelete
  3. ceh x tulis pun fazura dulu skola kt mane. grrr...~

    ReplyDelete
  4. forever love: oke...aha...
    aman: xnk la nnt ko tumpg glamer..ahaks...

    ReplyDelete
  5. sumer suke..EXCEPT Diana Danielle

    ReplyDelete
  6. liyana: tu y xde gambar die..heheh...

    ReplyDelete
  7. saya suka fazura.. mcm 21 tahun jer dier kan sweet..

    ReplyDelete
  8. Astina: heheh..yang 21 tahun tu eja..hhehe...mmg sweet, eja pon suka dia sgt....

    ReplyDelete
  9. suka semua yg awak suka jgk. yg Lisa sy baru terjumpa dia. mmg sgt cantik dan x sombong. Nora Danish pun sukeee sgt. Fazura pula sy suka dia dlm cerita Ezora.

    ReplyDelete
  10. me like nora danish! cute gile mase especially mase dia belakon puteri dulu... hehe~
    btw thank u for visiting my blog... nak reply kt ur shoutbox tp xtau y tak boleh.... love ur blog's song... hehe~

    ReplyDelete
  11. sophie: wow, bestnye....ada persamaan la dgn girls blogger semua...
    ainul: heheh..sy pon suke jugak...btw, thanks, nnt la eja da reti, eja upgrade shoutbox tu...

    thanks komen2 sini...

    ReplyDelete