Sunday 6 February 2011

Ada apa dengan Syamsul Yusuf

Ehem, ehem..bukan membelakangkan jejaka impian saya tu tapi ini...amat bermakna...ini post entry baru, tadi saya dah buat, tapi saya tak save, then, saya refresh ingat dah save, sekali hilang....maybe cerita kedua ni kurang best dari, cerita pertama, so, idea dah tersekat-sekat sekarang.
Wajah, riang ria pemenang

Tanpa buang masa, kenapa ya dengan Syamsul Yusuf..? dan kenapa dengan saya, nak buat entry tentang dia...Dia tak kenal saya, saya kenal dia...

Semalam umi dengan ayah pergi Tribute P.Ramlee, sekali dengan Anugerah Seri Temasek di Singapore, yelah era zaman 60-an kembali, ada la artis-artis veteran yang hadir,macam Aziz Satar, Wahid Satay, Sarimah, Anita Sarawak, Dian P.Ramlee, dan ramai lagilah...saya tak ingat nama diorang apa...2, 3 miggu yang lepas ada ayah ada jugak tanya, nak ikut tak, saya kata tak nak lah..biarlah mereka kenang zaman-zaman kegemilangan dulu. so, partner ayah, mestilah umi..bukan main melaram...nak jumpa artis katakan..
Suka, Diana Danielle

Umi tidur hotel tu, so, pagi tadi baru check in,...umi call saya...

Saya: umi bila nak balik?
Umi: dah on the way nak balik ni, tapi umi singgah pergi kenduri jap...
Siti: okey, umi best tak?
Umi: best, siti umi jumpa samsul....(umi sebut sam..bukan syam ae..)
Siti: siapa tu?
Umi: ala, yang siti minat, tu...anak Yusuf Haslam...nanti balik umi tunjukan gambar, banyak gambar umi dengan artis.
Siti: owh...okey,(bila masa pulak minat kat dia, tak de nya nak minat dah, dia dah pukul aktress favoriteku, tak lain Diana Danielle la...), bila nak balik? siti lapar ni....(bila masa kau minat Syamsul tu,..umm...cececey, padahal jemput-jemput kat tangan)
Umi: jap lagi umi balik. Assalamualaikum.
Siti: Waalaikumsalam...

setiba kat rumah,.
Ispirasi, gadis-gadis, macam saya

DD Beeson
Umi: Ni siti, gambar dengan Syamsul...
Saya: owh,...hansome tak?
Umi: hansome. baik, sopan je..dengan umi dia tak salam pun, kalau artis lelaki ****** hulur je terus tangan pada umi, jadi umi pun salam jugaklah...kalau samsul, tak, dia dengan ayah je, tapi agaknya, kalau orang perempuan hulur dia terpaksa salam jugak agaknya...tapi nampak dia, jaga imej dia...
Saya: yeke umi...tah-tah dia tengok umi tua, dia tak salam..(saja nyakat)
Umi: tak delah, ke situ pulak...
Saya: dia bawak girlfriend tak?
Umi: Tak, umi nampak ada kawan dia, duduk satu meja dengan dia, kesian tengok kawan dia, diam je...yelah dia sibuk layan orang nak ambil gambar....Umi dengan ayah, cepat-cepatlah ambil gambar dengan artis-artis lain...
Saya: owh, siapa lagi yang muda-muda?
Umi: Ning Baizura dengan suami dia, Ahmad Idham, David teo, Sam (adik zizie), ramai lagi...
Saya: okeylah tu...
Umi: Siti dulu kan cakap, kalau Diana tak nak Syamsul, Siti nak...
Saya: huh, ada ke? tak la...(sambil makan)
Umi: Ada...

Habis makan, basuh pinggan naik atas,...google gambar Syamsul dulu...Owh lelaki ni...mustahil dapat kawan dengan kau...

Semalam tak dapat, tengok cerita Khurafat, sebab tiket habis, ada pun tinggal 2 keping paling depan, oh..tak sanggup nak dongakkan kepala...

Apa-apa pun, semoga Syamsul maju jaya...

Artis adalah artis, tak sama dengan orang biasa....

Umi, siti nak Syamsul macam ini...tak nak yang pakai formal tu...

*gambar-gambar dari camera umi, tak dapat nak tujukan sebab tak sempat nak transfer

1 comment:

  1. hengsem lah syamsul comel saya tengok masa awak belakon cerita bohsia tu lagi comel

    ReplyDelete