Thursday 3 February 2011

Lebih bahagia sekarang


Alhamdulilah hubungan saya dengan adik saya yang gemuk tu, semakin baik..Opppss, eh tak boleh cakap gemuklah, nanti diri sendiri jadi gemuk..


Biasalah, adik-beradik katakan, selalu gaduh, silap sikit tak puas hati, nak marah-marah kan...Akhirnya, kakak atau yang lebih tua kena beralah dan kena lebih sabar untuk mendapatkan hapiness yang di idamkan, lalu adik yang bersifat buas, oh tidak, bukan buas, tapi hot tempered tu, dapat ditundukan dengan sifat lemah lembut si kakak, auhhh.. lembut ke kau....
Semuanya, inspirasi adik-beradik dan keluarga bahagia saya dapatkan melalui keluarga, Cik Hanis Zalikha, actually saya minat dia sangat, as role model lah, eh dah memang dia model lah....Tengok keluarga dia, bahagia je..macam tak da masalah, ada pun, dengan kebijaksanaan dia, dia boleh mengatasinya....

Balik semula dengan cerita tadi, saya sekarang dah besar, dah nak masuk 21 tahun pun, dah matang sikit, dah boleh fikir mana baik, mana buruk, dah fikir tentang masa depan, dah boleh jadi kakak yang baik, boleh masak, basuh baju, buat kerja rumah tanpa bebelan dan keluh kesah....Dah boleh willing nak buat semua tu, dan juga, boleh share main laptop dengan adik dan tidak marah-marah mengajar adik yang asik tak faham tu...

Bila fikir balik, saya berdua je dengan adik saya, yang belum kawin, kakngah dan kaklong dah ada keluarga sendiri, terasa sunyi sangat....kalau saya tak baik dengan adik,bila saya balik rumah,..lepastu saya nak kawan dengan siapa?, siapa nak rasa kek yang saya suka buat tu, kalau bukan adik saya kasi habis, lagi, siapa yang nak rebut remote control masa tengok tv dekat rumah, kalau bukan adik saya, siapa yang nak takut-takut dengan saya, masa tengok OH Tidak.com bila part mayat kena bunuh-bunuh tu..kalau tak lain tak bukan adik saya yang berbadan semangat tu,...
Apa, apa pun adik, aku harap SPM tahun ni, kau buat yang terbaik, ni tahun last kau untuk sekolah, lepas ni dah tak da dah...Tinggal kau sorang je...

10 comments:

  1. hahaha, lumrah dunia bertengkar ssma adik bradik,

    ReplyDelete
  2. same umo ngn adik sy la.. dlu ktorg pn slalu gadoh, skrg rapat cm loving couple lak ^^

    ReplyDelete
  3. Nanti makin dewasa barulah kita mengerti betapa berharganya adik beradik yang ada..

    ReplyDelete
  4. cik siti pun da adik yang semangat yang macam tuu...dulu masa masuk asrama, rindu sgt kat dia..sampai cik siti menanges....

    ReplyDelete
  5. azza: huhu tu la mmg lumrah...asik gaduh je...tp ble da bsr bru bole ngam..
    shaliza: tawu xpe, kalu g kedai, saje cakap kuat2..."wei, ko nak makan apa? orderla cepat" aha...
    astina: tu la pasal..skg baru ade perasaan
    siti: wow, bukan main..

    thanks semua sudi datang belog eja...;')

    ReplyDelete
  6. air dicincang takan putus dear. hehe. ;)

    ReplyDelete
  7. syazana: yup tak akan putus walau kita pergi sejauh mana...

    ReplyDelete
  8. gaduh bersama adik beradik tu kn perkara biasa...
    tp bgus lh kalu dhberbaik...

    ReplyDelete
  9. ezzu: tp 2 2 pon kne tolak ansur kan..

    ReplyDelete
  10. faham sangat r kalau hidup ade adik ni.. dah bese.. huu

    ReplyDelete