Wednesday 12 January 2011

3 tahun kena dera


Ni cerita untuk semalam punya cerita, tapi saya tak kira nak cerita jugak....

Start serius okey..ini cerita serius...
saya akan mulakan dengan entri yang ceria, gembira tapi pada hari ini ditambah pula dengan cuaca yang sejuk mengigit tulang. Dalam perjalanan ke tempat kerja, sambil dengar Kak Engku berceloteh, ada hot news tentang kanak-kanak berumur 3 tahun kena dera degan ibu tirinya hingga meniggal dunia.

Mak tiri Cinderella..

Pasal budak yang meninggal tulah saya teringat pada masa saya kecil.

Firstly, saya bersyukur tak menjadi mangasa pembunuhan, kalau jadi blog ini pon tak da...

Firstly juga, saya tak nak mengaibkan sesiapa, tapi just untuk luahan hati saya, pendapat saya dan juga tindakan saya. anda yang menilai.

Jujur saya ingin menyatakan saya mempunyai step mother. Macam budak yang kena dera sampai mati tu. Mungkin ada anda-anda yang ada.. Kalau tak da, Alhamdulilah...Masukkan dalam list kesyukuran.Dah lama dah lebih 10 tahun dan mungkin juga lebih 15 tahun.

Entah di mana silapnya, saya dengan adik-beradik pernah duduk dengan abah...tentulah bersama step mother...tengok bahagia..gembira...tapi...ada kisah di sebalik senyuman itu...ada duka, ada pahit dan ada juga rasa di hina. Tapi...Abah tak tahu semua tu...

Kini saya dah 20 tahun...Alhamdulilah hubungan kami adik beradik sangat baik tapi dengan perempuan yang meragut kebahagiaan kami still tak okey.

Tapi sebagai insan saya terima dengan qada dan qadar yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t ..Mak saya,adik-beradik saya, kawan-kawan saya..sering memberi motivasi dan semangat..

Dalam pada itu, saya masih percaya ada mak tiri yang baik di luar sana.

Just think positive..;')

4 comments:

  1. apsal nk dera die blik...hahah.. revenge...guwau2

    ReplyDelete
  2. chinatsu: thanks dear...
    mr ns: xkuase dah...;') thanks komen..

    ReplyDelete
  3. saba ea kamo..
    sy ade kwn mcm kamo jgak...was be my bf-bst fwens-
    juz pkir....yg die jadikn kamo kuat & tabah for future life...ok :)

    ReplyDelete