Monday 24 January 2011

Warkah buat dia yang bernama Nadia Afiqah


Hari ini saya nak guna aku, sebab saya rapat dengan dia...lebih close dengan dia..so untuk entry kali ini..saya akan guna aku..Korang jangan nak buat-buat terkezut eh...

Pertama kali kau text aku, ajak aku..aku memang tak nak pergi pon, sebab aku dah malas asik cancel je....tapi kau merayu kat aku...takut exboyfriend kau nampak kau jalan dan datang dengan lelaki...

Nad: Eja nk ikt x? P kol 11 kt uma aku r, kwn aku bwk?

Aku: xpe la nad. ak xekot. btw thanks.tc.

Nad: Eja, jom la, liza xle g plak, aku xnk g bdua je ngn kwn aku, akem ad kt sne, t ktrg amek kw.

(aku bila orang da offer nk amik, aku ok lah kan..)

Aku: balik kol bpe?

Nad: Pas sanding blek r, kol 2 lbh ke..

Aku: owh..bole la cian ko. kol bpe nk g? ko tawu x jaln g dwn tmpt kwn miss?

Nad: dwan je tw, jaln xtw, t kol 11.30 aku amek kw, tgu kt pgr ea.

...................................................................................................................................................................

Tak lama lepas tu sambil aku siap dia kol, tanya pasal hadiah pulak..

aku cakap beli je nanti kau claim kat aku....dia mintak aku tong-tong duit minyak aku cakap ok je...mula-mula dia mintak rm10 tapi dia rasa macam tak cukup, dia cakap rm30..aku cakap ok lagi....

Pastu dalam kereta aku terus hulurkan rm20 dia pulangkan rm5 pada aku....untuk isi minyak...dalam kereta aku tanya Nad hadiah berapa, dia kata rm 14, dengan sampul rm15 la, aku sambung...

niat dalam hati aku, takpelah nanti balik sebelum aku kuar kereta, aku bagi rm10 pada dia...sebab dia dah susah payah ajak aku macam nih...

setibalah aku di sana....excited kat sana(tak behave), yelah jumpa lecturer-lecturer aku, nak tanya pasal praktikal...jumpa, zarul, olin, aten, jam n nadia...jumpa lagi nell...kak wawa, fami..banyak lagilah..
lepas makan aku terus cakap dengan nad nak pergi join dorang...
Aku: Nad jom g kat diorang...

Nad: jom..

aku dan nad beriringan ke sana

lepas jumpa ape lagi..borak la..pasal praktikal masing-masing...

nad: aku nak g kt boby (nama si jejaka y bwk ktorg) la cian dia...

aku: ok...

pastu sambil borak-borak kita amik la gambar...

tiba-tiba aku dapat text dari nad

nad: amek gmbr xajak

aku: dtg la sini

Tak lama lepas tu dia datang...ada satu pukulan kasar siggah di bahu aku ya...aiii lain macam je..

tapi time tu kitorang da tak amik gambar lagi...

Nad: cepatlah amik gambar..

aku dan kawan-kawan-kawan lain terdiam...tak tahu nak cakap apa...macam speechless...

yang lain pun bercerita la pasal itu ini...pastu dia pun duduk tempat dia, balik di hujung meja sana...

tak lama lepas tu aku tengok jam da pukul 2 suku..jam g nak balik...aku pun pergi tmpat nad dan dengan harapan nak ajak dia amik gambar sekali..sebab sume dah nak balik..

aku: nad jomlah amik gambar degan miss...kat ats pelamin...

nad: ingatkan ko da xtahu ke pangkal jalan, ke pangkuan jalan..gitu lah..yang penting ada jalan...

aku: (segih jela) jomlah amik gambar sana...

nad: tak nak lah aku...(sambil borak dengan adik akem)

pergilah aku mengambil gambar di sana...bersama kawan-kawan kelas aku...

tepat 2.30...sume dah nak balik....aku pun pergi tempat nadia..aku ajak balik....

aku: jomlah nak balik tak, da 2.30...ramai dah nak balik...

Nad: ok jomlah...(degan muka dia aku xreti nak gambarkan..)

terus dia bangun...dalam hati aku..dia merajuk kot...sebab aku tinggalkn dia...tapi aku dah ajak...lagipun kan ada boby sebelah dia...tapi xkan lah...

pastu kitorang baliklah....dalam kereta dia text aku

nad: Nk shre wet hdiah x?

aku tak replylah yela, dalam kereta..cakap jelah...tak pyah nak text2...nak segan apakan...

aku terus hulur rm10...pastu dia bagi balik rm5....

aku: eh rm8 kan...

nad: nah la... (dia bg aku rm 5)

aku tengok dia lain macam aku amik je lah...

pastu aku sampai ke rumah dengan selamat...

aku ingat dah habis sampai situ....

Malam jam 7.25mlm..waktu magrib...

aku dapat text dari seseorang...

txt: eja kw ikt si gdx 2 td?

aku: a ah la.cian weh die. hu3...2 la ko xnk ekot.

txt: wey ko jgn ckp ngn ndia, jp aku snd msg die td.

msg nadia 1

"pg ngn bobby bes, g ngn eja xbes, huhh! Nsb bek adk akem ngn aku, lw x, bosn"

msg nadia 2

"kw tw x, da r nk claim wet hdiah wt2 bodo j, g ngn ktrg, pas mkn trs ngn geng aten, aku tga bual ngn adk akem tbe2 dtg trs ajk blk, pkse2 tkjot aku, wt muke la"

So inilah yang aku dapat......
anda di luar sana..fikir2kanlah...
bukan nak cakap aku ni baik, kau jahat, tapi aku nak cakap..aku memang bodo sebab aku ekot ko...dan aku terlalu cakap "OK" dengan kau....

aku tak nak serang kau, tapi aku nak kau tahu benda nih...kalau aku silap aku mintak maaf banyak-banyak dari hujung rambut sampai hujung kaki...

Sekian buat Nadia Afiqah.


15 comments:

  1. kau mcm x kenal jek mulut die cmne. biase la tu. chill suda. tp kalau kne kt aku mmg hangat la kot

    ReplyDelete
  2. tawu xpe..ko, njwa, zaty xde pon uat ak cmnih...ni kwn mkn kwn...ak pura2 cool je slalu..

    ReplyDelete
  3. jgn kwn dgn die dah. hoho hasut batu api neh

    ReplyDelete
  4. huhuh..bnyk da hasut..tp ak ni mcm ko xkonal...eh aman cmne nk update status nuffnag r...ak xreti uat mcm ko la..

    ReplyDelete
  5. huu sabar jerla yer..
    ive been in da situation bfr..
    abaikan jerla..
    lg dipk lg skt ht~

    ReplyDelete
  6. entry ni post kat fb dieer.. huhu~

    atleast dier tau...
    tapi if tak mo pn takper..
    abaikan jer.. =)

    ReplyDelete
  7. chinatsu: mmg pun....mmg kena bnyk sbr kan..
    in la: rs cm nk jgk..tp nnt jd hot sgt..at lease korang ada utk eja luahkn perasaan...thanks ya...

    ReplyDelete
  8. sign in jek kt nuffnang. then ko geledah jek ape ade kt situ. x silap aku kt ads kot

    ReplyDelete
  9. x sangke pe yg aku rase slame ni betul..

    ReplyDelete
  10. kulit kalau tak perlu kita buang jew....ni tak buang simpan buat pekasam...tapi tak makan...:)

    ReplyDelete