Wednesday 23 March 2011

Princess Never Quitters

Sejak bakal extend lepas praktikal di sini, makin busy saya dibuatnya...semuanya mesti di lakukan dengan jujur, ikhlas dan bertanggungjawab, itulah prinsip saya, bukan Polis Diraja Malaysia je ada, tapi setiap orang perlu ada. Barulah, rasa seronok, best dan bahagia bila saya berhadapan dengan invoice, payment voucher, ledger, journal dan sekutu degannya.
Boleh ke saya nak pegang matahari...

Dah 55 hari pun saya praktikal di sini, pejam celik, pejam celik... So, ini bermakna tinggal 17 hari je lagi untuk saya habis praktikal dan saya perlu ada presentation dan cuti selama 3minggu sebelum saya masuk berkerja di tempat praktikal saya ni semula...Tak sabar nak habis Diploma, lepastu Degree, lepastu lagi Master, lepastu lagi PHD,...Indahnya kalau dapat belajar hingga ke tahap itu...Tak pe lah slow-slow kayuh ye Eja....

Time sekolah dulu saya memang tak suka belajar subjek mengira..Mathematic lah tu,...saya memang mengakulah, memang worst subject tersebut...Kalau Add Math pulak dapat jawab satu soalan pun rasa dah bahagia sangat...Padahal member sebalah dah habis jawab sampai soalan yang nombor 5...
Time nak examlah sibuk study camnih..

Bukan saya nak cakap saya benci pada nombor, bukan...tapi mungkin otak kanan saya kurang berkerja lalau sukar untuk saya faham konsep kira-mengira nih...rasa saya lah..Awak rasa macam mana?

Saya memang naive, saya ingat bila dah masuk kolej atau Uni, dah tak payah belajar dah subject kira mengira nih, tapi i totally wrong,..still ada ma....Alhamdulilah sekali lagi, dengan jayanya saya dapat grade yang baik dan dekat every semester pon dapat pointer yang baik-baik untuk Business Mathematic, Economy dan Accounting. Masa belajar rasa susah sangat, sebab as i told you just now, saya memang tak di anugerahkan dengan kebijaksanaan yang maksimum, tapi saya jugak mampu buat yang terbaik pada final exam. Kadang-kadang saya rasa Allah s.w.t memang nak tolong saya, sebab saya still ingat kesalahan yang saya buat time exam.

Selalu saya keluar je dewan exam time tulah segala formula, nota dan jawapan yang saya sibuk cari time exam keluar dan saya boleh ingat sebijik-sebijik kadang-kadang...

Saya ingat lagi, saya balik exam Economy saya menangis macam nak apa, saya text Abah saya untuk mendapatkan kekuatan, nak makan nasi lemak ayam dah terbantut,...sampai tak rasa lapar langsung sedih punya pasal...mesti kena repeat nih,...itu je yang saya fikir, takut risau...nota semua saya simpan elok-elok....Tapi alhamdulilah, saya bersyukur sebab saya lulus, dan saya dapat anugerah Dekan untuk semester tersebut...

Saya percaya kepada keajaiban dan kekuasan Allah s.w.t. Ini bukan nasib, tapi adalah usaha dan tawakal jadi kita akan dapa keajiaban itu...Percayalah...
Saya masih mencari hala tujuan saya..


Sekarang tugas saya di bahagian akaun, saya dah mula be
rcinta dengan nombor...bila saya fikir balik, kenapalah saya tak ambil course akaun dulu..aha....



2 comments:

  1. awak tak ambil sebab awak tak terfikir awak akan bercinta dengan akaun :)

    ReplyDelete
  2. ahhah...tawu xpe...saya nak bercinta dengan manusia je...ahahha..

    ReplyDelete