Tuesday 29 March 2011

Selepas berakhirnya 20

Seperti biasa bila time hari jadi kita ke, mak ayah kita ke, adik-beradik kita ke, kawan-kawan kita ke, girlfriend boyfriend kita ke, mestilah nak ucapkan selamat..selamat...selamat...hari jadi....selamat..selamat..hari lahir...selamat..selamat...dan selamat...Yelah,..mestilah selamat...dan mengucapkan segala yang baik dan positif.
i dah dapat kunci...sila jealous...

Hari ini genap 21 tahun 1 hari saya dilahirkan....baru lahir ke dah lama tuh?...Ahahha..tah la...saya rasa, saya muda je...ahahha...sila double muntah sekarang....Saya dah dapat kunci....kunci apa? kunci rumah kondo, kunci kereta Mitsubishi, kunci motor Ego, kunci basikal fixie.....berangankan......

Sebenarnya sampai sekarang saya tak faham kenapa orang cakap dah dapat kunci...bagi saya, macam adik-beradik saya yang lain yang dah umur 21 tahun biasa je....cuma umur dah meningkatlah kan...dah jadi kakak yang matang...ahah..matang ke? kaklong, kakngah...Kadang-kadanglah..hehhe..peace..

Okeylah, ramai sebenarnya yang share birthday dengan saya....macam Shalin Zulkifli, Fasha Sandha, Liyana Jasmay dan ramai lagi artis saya tak ingat...huh nak artis aje yang sama...

Okeylah saya sebenarnya paling suka birthday sama tarikh dengan Cikgu yang sangat saya sukalah...,Cikgu biologi saya time sekolah dulu....Cik Che Ku Norizam binti Ku Mansor....Sukalah birthday dengan cikgu kesayangankan....sekarang dah bukan cik tapi puan tau....Apa khabar cikgu sekarang...? FB kan ada...aha...

Sekarang saya dah 21 tahun, pertama sekali, terima kasih kepada umi saya, yang telah melahirkan saya,...dan saya bersyukur sebab diberi peluang untuk melihat ciptaan Allah s.w.t di muka bumi yang fana ini....bukan abby fana eh....jangan nak main-main...
nyayian lagu pilu...

Sebenarnya banyak lagi impian dan harapan saya yang masih belum tercapai, banyak lagi perkara yang berlum di laksana, banyak lagi sejarah yang bakal di lalui...banyak lagi kenangan pahit manis yang bakal di cipta dan banyak lagi benda yang saya masih belum puas hati....

Jadi saya harap dengan umur 21 tahun saya sekarang, saya dapat menjadi insan yang berjaya di dunia dan di akhirat...Matang dalam pemikiran, menjadi anak yang solehah, menjadi pelahar yang cemerlang dari pendidikan dan sahsiah, tidak lupa diri,...

Bak kata Dato Azizan Othaman,...Jadilah insan yang kaya dan berjaya....

Akhir sekali, terima kasih kepada ibu bapa , adik-beradik dan kawan-kawan yang telah mengucapkan selamat hari jadi kepada saya..saya harap segala ucapan, ucapan itu akan termakbul kerana ucapan itu satu doa...dan..akan menjadi kenyataan...Insya Allah...

Nak 20 tahun lagi sekali boleh tak?

kalau dapat kek kim possible pon ok jugak...


4 comments:

  1. ahahah..aku bukn da matang ke???

    ReplyDelete
  2. selamat hari jadiii!!!!!!!!!! :) kunci tu kira share2 la.. patah kan jadi dua..ok tak??hehee

    ReplyDelete
  3. happy belated birthday :)

    ReplyDelete