Wednesday 8 December 2010

Ku bahagia

Indahnya dunia bila jadi macam Giselle dalam filem Enchanted dapat bercakap dengan binatang seperti, kucing, ikan, arnab, hamster,burung dan... yang terbaru KATAK,eh eh, katak bukan cerita Enchanted la...katak dalam cerita drama tv3 pukul 4.30 petang tu...Nak tahu, ini pula cerita seorang gadis yang sangat sayang pada binatang . Huhuhuh ni semua penangan cerita di tv3 tu lah....cerita Putera Katak. Apatah lagi actress favorite saya yang berlakon, tak lain tak bukan Nora Danish. Cantiknya dia...

Kakngah sesuai la jadi macam Tina (Nora Danish) dalam cerita Putera Katak tu, sebab kakngah suka sangat dengan binatang. Macam-macam binatang kakngah pernah bela dari dulu macam kucing, hamster dan sekarang arnab. Pada pendapat saya kakngah suka binatang berbulu. Kakngah selalu pelok-pelok, cium-cium, timang-timang arnab dia tu...Seronok sangat agaknya...Macam tengok dia timang baby pula...huhuhu

Saya? ohho ho..saya? Saya takut sikit...sikit je..dengan kucing..umm.. kalau kucing tu manja..saya manje la jugak..if kucing tu tengok jeling-jeling je dengan saya, dia pulak dah tunjunk taring...takut oooowwwhhh..hehehe...Ikan saya suka juga..Insya Allah kalau saya masuk Universiti nanti saya nak bela ikan..Macam ikan emas Tina (Nora Danish) nama dia Upin dan Ipin tu...Ikan Emas boleh teman saya nanti bila jauh dengan family..tinggi impian saya tu..heheh..

Hamster pula, dulu saya pernah bela, tapi hamster susah sikit, sebab rumit penjagaan dia, kena tukar habuk dan bersihkan dia seminggu 3 kali, ada air ubat dia lagi, lagi satu saya asthma, dan allergic dengan benda yang berhabuk dan berbulu, so saya amik keputusan untuk tidak terlalu rapat...rapat..rapat...dengan beliau...hehhe..

Walaupun begitu ingin saya menegaskan binatang-binatang itu sangat comel dan tidak berdosa, jaganlah ada manusia yang tiada perasaan memukul dan membunuh mereka..
tapi saya suka pegang2 jugak arnab kakngah tu..bulu dia lembut sangat.....lagi sebab binatang ciptaan tuhan itu, cutee.. sangat....

Ada lagi, ikan dalam aquarium tu milik umi dan taufiq, kesayangan mereka berdua tu...Saya pulak belum ada lagi...Anda pula, apa binatang kesayangan anda?, kenapa anda sayang sangat dengan mereka? dan mengapa dia?...ceritalah...


No comments:

Post a Comment