Saturday 30 April 2011

Not fairy tale anymore

Kad kahwin,

wedding gown by Sarah Burton (Alexander McQueen),


saat bapa melepaskan tanggungjawab kepada si jejaka,


jejaka yang segak bergaya,

Selepas saya lihat sendiri upacara Royal Wedding antara Prince William dan Kate Middleton semalam... Wow!!! sangat teruja, penuh dengan adat istiadat diraja dan totally superb. Umi saya kata, dulu Princess Diana kahwin dengan Prince Charles juga begitu. Yakah?, Apalagi saya yahoo segala maklumat di sini dan di siniCincin yang sama,



tersenyum menuju bahagia,

berjalan keluar gereja,

Loceng-loceng berdering, orang ramai bersorak , malah matahari menujukan rupa yang berseri, Putera William muncul dari Westminster Abbey dengan pengantin perempuan bersamanya.


Prince and Princess,

Mempamerkan senyuman kepada jutaan manusia, cincin perkahwinan Wartski emas Wales dan gaun gading dengan tampal hias renda, Kate Middleton – kini Her Royal Highness Duchess of Cambridge – berganding The Firm di tengah-tengah kegemilangan dan gilang-gemilang Britain.

Budak-budak penyeri Majlis,

Pippa's gown was designed by Sarah Burton at Alexander McQueen juga,


Tiada lagi kisah dongeng untuk Kate, segalanya menjadi kenyataan selepas Prince William menyarung cincin ke jari Kate, segalanya berjalan lancar dan penuh protoko.l

William segak berbaju merah cerah seragam ala seorang kolonel Guards Ireland , berbisik: "You look incredible, beautiful," kepada Kate setelah tiba di sebelahya di hadapan High Altar. Lalu mereka membalas senyuman dan kerlingan sepanjang majlis berlangsung.

Pasangan itu, berada dalam kereta kuda tahun 1902 kerajaan, untuk menuju ke Buckingham Palace yang telah padat dengan orang ramai untuk mengucapkan tahniah kepada mereka.
Dan seketika itu yang sering dilakukan pasangan barat untuk bercium di balkoni istana sambil disaksikan berjuta-juta orang.



menaiki coach idamanku-kate-william,

Kenangan lama,


Cake,

Ia mungkin protokol semasa Prince William tabik kepada rakyat, Princess Kate akan tunduk,



Beckham dan Victoria pun datang,

Dan akhirnya, mereka hidup aman dan gembira seluruh rakyat jelata turut meraikanya

Dah habis....


2 comments:

  1. salam.. wah.. wlaupun tade video sy dpt rasa gak happening wedding ni melalui penceritaan tuan blog..

    ReplyDelete
  2. adan:terima kasih setiap gadis inginkan perkawinan y terbaik buatnya..terima kasih juga sudi dtg belog sy dan komen d sini

    ReplyDelete