Saturday 23 April 2011

Mereka saya dan jejantas

Ini entri dah lama tapi baru nak update ,... Lepas balik dari MUET saya balik naik public bus, umi tunggu saya di TJ Mart. Dengan feel riang ria raya, saya capai bus Maju terus menembusi perut bas. Bas berhenti di hadapan hospital Kulai (mesti ada 2 perkara).

1. Sebab traffic light
2. Sebab orang tahan bus nak naik

Maknanya ada 2 perhetian,

Actually saya jarang nampak fenomena ini, yela kalau kat kolej,naik bus kolej je, weekends kalau jalan-jalan naik bus pon, dia tak berhenti kat hospital, ada,ya saya tahu ada, tapi jarang la orang dari hospital yang naik, mana taknya hospitalkan tutup public holiday, emergency je bukak.

Apa yang saya maksudkan di sini adalah orang yang balik dari hospital, sebenarnya, Ada yang tua bertongkat, ada yang mengandung pimpin anak, ada yang muda badan luka-luka dan ada jugak yang beruniform dan semuanya menjinjit beg plastik berwarna putih sah-sah ubat la tu kan .Mereka pun naik dengan penuh berhati-hati sambil diperhatikan oleh saya.
Sah-sah tak jumpa jalan balik

Ouhh dah tiba masanya untuk saya menekan loceng, untuk turun, ingat saya je yang turun, tapi ada perempuan mengandung memimpin anak juga turun.

Saya turun terus medapatkan jejantas yang berhampiran, tak sanggup saya nak bertarung nyawa melintas jalan yang sah-sah kereta bayak, biasa la kulai kan dah jadi bandar ahahha.

Dari atas jejantas saya tengok wanita mengandung sambil memimpin anaknya nak melintas jalan, dalam hati saya kenapalah dia nak lintas, padahal dah cantik jejantas nih. saya dah ke seberang pun, dia masih belum berjaya melintas jalan, tak lama lepas tu saya lihat dia pergi ke traffic light dan mennyeberang jalan, dalam hati saya kasihanya dia, dah la mengandung.

Saya rasa dia tak larat nak daki tangga jejantas sebab, dia kan mengandung. Balik saya cerita dengan umi, saya cakap kalaulah saya jadi princess di raja, saya nak sediakan jejantas untuk orang mengandung. Umi saya kata jangan nak berangan la. Umi memang tak supportive langsung, saja memperkotak-katikkan angan-angan saya.


so siapa salah, saya ke atau jejatas tuh?.

No comments:

Post a Comment