Friday 27 May 2011

In the jungle of a beautiful island

Assalammualaikum dan hai semua, bila kita jauh dengan keluarga, dengan orang yang tersayang, kita akan dekat dengan Allah swt, walaupun kadang-kadang kau terlupa nak menghadap Dia di kala kau di berada tempat yang selesa, so i mean not same just like now.... Kini kau jauh dari semua itu, tak da siapa nak jengilkan mata pada kau suruh kau solat time tengah duduk bersenang lenang tengok hindustan, tak da siapa nak ajak kau sembahyang berjemaah walaupun kau memang malas nak solat sama-sama alasan baru balik penat, tak mandi lagi...Sekarang line pun susah nak call dan message orang yang kau sayang, padahal selama ni dia message kau selalu ignore dia..time macam ni lah, kau teringat kawan-kawan yang selalu dan tak selalu mendampingi kau.

Sekarang saya berada di sebuah Pulau, banyak ilmu yang saya dapat dan dapat tahu banyak perkara dan agak kejutan budaya. Saya harap, saya akan lama disini, bukan mahu terjerumus dengan benda tak baik tapi untuk belajar sesuatu, yang baik saya akan ikut, dan yang tak baik saya jadikan sempadan.

Doakan saya supaya saya bertahan di sini...

2 comments: