Friday 20 May 2011

F.R.I.D.A.Y



Nabi Musa as. serta pengikutnya memiliki hari yang paling utama iaitu hari Sabtu. Nabi Isa as. pula hari Ahad, Nabi Ibrahim as. hari Isnin, Nabi Zakaria as. hari Selasa, Nabi Yahya as. hari Rabu dan Nabi Adam as. hari Khamis. Allah s.w.t. menjadikan hari Jumaat merupakan hari yang paling istimewa untuk Nabi Muhammad s.a.w. dan umatnya, kerana pada hari ini terseimpan keutamaan, fadhilat dan hikmah.

Pada hari Jumaat Allah s.w.t meletakkan kelebihan yang tidak terhingga. Pada hari ini terciptanya Nabi Adam, turunya ke bumi serta hari ini dimana wafatnya baginda. Pada hari jumaat juga akan terjadinya kiamat. Hari Jumaat sangat besar di sisi Allah, bahkan lebih besar dari hari raya Aidil Fitri dan Aidil Adha, kerana di antara malam dan siangya tersimpan masa yang paling mustajab, tidak ada tabir penghalang doa insan terhadap ilahi. -daripda buku Kelebihan Malam dan ari Jumaat serta amalanya.

Jadi, hari ini hari jumaat, isilah masa anda dengan sebaiknya.... Lelaki-lelaki semua, pergilah ambil masa anda untuk pergi solat Jumaat.

selamat hari jumaat

3 comments:

  1. gambar tu mmg xleh blah. kat masjid pon ade org curik selipar kan. ish3

    ReplyDelete
  2. ahahah...bie da smbayang nak balik cepat tak perasan selipa siapa yang dsarung agknye..klau slipa murah xpe..lau slipa mahal naya..ahahha

    ReplyDelete
  3. gambar tu mmng terbaik..hehehe
    confirm x hilang..
    tpi x tau la klau orng nk curi gak..

    ReplyDelete