Saturday 28 January 2012

Dimana semua lelaki?

Pertama sekali semasa saya bersekolah, many of us adalah perempuan bila berbaris di tapak perhimpunan, barisan yang paling panjang, of course perempuan dan yang pendek-pendek adalah barisan lelaki.  

Then, bila berada di diploma, hanya ada 3 orang budak lelaki dapat habiskan sampai last semester.  Malangnya 2 daripada mereka sudah berpunya, harapan hanya 1 lelaki, didalam kelas untuk menjamu mata, namun sahihkah dia juga single??? I'm no Idea!...

Namun begitu, kawan-kawan yang sekolah dulu ada juga yang still together sampai hari ini.  Its good for them!.. Ahahha kadang-kadang saya terfikir juga, maybe kat sekolah adalah tempat yang berjaya untuk make relationship...

Ouhh No!.  Im kidding., Tapi betul, ada juga kawan-kawan semasa diploma yang in relationship sampai ke degree, betullah, tempat belajar sesuai untuk cari jodoh.  Bunga-bunga keserasian akan terbang antara, sesi suai kenal, pandang-pandangan, dan bila ada peluang itu adalah satu advantage!.No?

Ahem! Bragelina! Diorang mendapat keserasian apa bila berlakon bersama, lalu meneruskan perhubungan di luar film.  Kata kunci adalah KESERASIAN.  So, learn in same classes, buat study group dekat library, stay back for extra classes, in facts they're "dating".

So you see, tempat belajar is fair dating game for anyone.  Just think, kamu boleh berkenalan dengan cute dude  yang selalu terserempak dekat cafe tuh...Oh wait, Itu macam iklan Ponds, ingat tak, alah yang ada Melissa Maureen dan last sekali dia pergi tengok wayang.  Okey I mean, might be it could happen to you too..  Pertama sekali check si dia single ke tak.

Lastly, jatuh cinta tak semestinya hanya antara lelaki dan perempuan tetapi ia membabitkan hubungan kekeluargaan, persahabatan, minat dan mungkin juga kerja bagi sestengah orang.




2 comments: