Thursday 16 September 2010

Di Hari 1 Malaysia

Okay sebenarnya kisahnya bermula semalam, 15 September 2010 bersamaan dengan Syawal yang ke 6. Tujuan utama saya ke Pasir Gudang adalah untuk belajar bersama kawan saya Azura kerana terdapat assignment yang tertunggak. So, raya ke 6 adalah hari kebebasan saya untuk saya bertemu dengan mereka. Ya mereka! Azura, Mirul a.k.a abah dan juga Wina a.k.a Si Manja Ketat-ketat.

Bermulalah expidisi saya merentasi jalan raya yang dipenuhi dengan kenderaan dari Kulaijaya menghala ke kawasan yang baru di naik taraf kepada Perbandaran Pasir Gudang, tapi my departure at Masai.hehheh...Macham naik flight...Okay stop berangan. Adalah beberapa kejadian yang tak diingini tapi tak boleh cerita 18 sx punya. Korang kecik lagi tak mau kasi tahu. Okay tibalah saya dengan selamat di Terminal Masai tersebut.

Setibanya saya beberapa minit kemudian Azura tiba dan selang beberapa 1 minit mirul sambut dengan lambaian seorang abah kepada anaknya. Tiba-tiba terkenang lagu raya Owh Balik Kampung didendangkan oleh Sudirman.

Lokasi seterusnya, kami terus menghala ke Pusat Bandaraya yang terkenal di Pasir Gudang. Makan-makan isi perut selepas itu terus ke Library awam yang terletak di Pusat Bandar tersebut. Setelah merasa diri telah bijak dan pandai demi mengisi masa yang agak bosan melihat kerja-kerja accounting yang agak susah itu kami mengambil keputusan untuk menghilangkan tekanan dengan membaca surat khabar.


Wajah sudah bijak pandai membuat Account

Tiba-tiba buka forum perdana ehwal semasa di Library tentang pembunuhan kejam Datuk Sosilawati. Masing-masing mengeluarkan pendapat, idea, pandangan dan perasaan masing-masing mengenai isu yang tegah HOT sekarang nih. Pendapat saya, teramat sedih, dan menyentuh hati nurani saya.

Loceng di Library telah memberi sindiran agar kami keluar dari Library secepat mungkin, pack barang dan kita pergi ambil Budak Manja Ketat-ketat di rumah beliau. Budak Manja Ketat-ketat ni kena bawa dia pergi beronggeng dia mesti nak ekot. Lepak-lepak la kami sekalian di Taman Tasik Layang-layang Pasir Gudang sambil menikmati juadah petang Steamboat sambil menikmati panorama alam semulajadi disini. Sambil sempat berposing seperti orang asing di negara ini.

Gadis Manja Ketat-ketat dan Yours truely makan steamboat...ewah..



3 gadis pingitan bermain di tembok...gadis ketat yang malu-malu


Gadis manja ketat-ketat, gadis ini, dan abah mereka bergembira di tepi tasik

Malam sudah menjelma tibalah masa untuk pergi ke Bazar Karat @ Bazar JB @ Port K****G dan sebagainya nama yang diberikan. Tapi saya lebih selesa memanggil Bazar Karat sebab banyak barang yang dah berkarat iaitu barang second hand. Tapi okey lagi ma.....

Wajah Pembeli 1 yang bijak

Wajah product yang seksi

Wajah pembeli 1 dan pembeli 2 yang sedang membuat perhitungan



Wajah pembeli 3 yang sudah membeli



Wajah penghias skrin handphone sendiri



Wajah gembira selepas membeli dan mengabdikan kenangan di tembok yang cantik



Pembeli 1 dan pembeli 3 hati senang dan gembira


Wajah-wajah Si Pembeli yang dah nak balik

Membuat senaman ringan sebelum pulang


Disebabkan suasana raya masih menyelubungi segelintir peniaga-peniaga Bazar Karat maka, tak banyaklah booth-booth yang dibuka pada malam tersebut.

Wajah Si Pembeli 2 yang tak layan aksi mereka pada malam itu.

Hari ke 2 berjimba-jimba
Kami lebih selesa untuk ke TESCO dulu dan kemudian JUSCO. Berlawan-lawan shopping complex sekarang ni. Sebagai consumer yang bijak kita kena pergi 2 2 jugak. Ok mula-mula2 pergi TESCO.

Gadis Tesco bersama kereta 1.

Gadis Tesco dan kereta 2

2 Gadis Tesco dan Kereta

2 Gadis Jusco at Crocks Outlet serta beg dan kasut Crocks yang Ori!

Okey, memang sangat best hang out dengan korang. Tujuan asal untuk study sama-sama memang tidak dilupakan. Okay dah penat. Jom tidur.

2 comments: