Saturday 26 December 2009

Kembara ke Cambodia bersama Eja Episod 3

Ahad, 13 Disember 2009

Alhamdulillah.....Dah sampai ke Cambodia...wow!!!

Phnom Penh Airport keadaanya adalah terkawal. Ramai pelancong dari Malaysia juga yang datang ke Cambodia..dalam flight I tadi seat full..., ada pun extra 1-2 seat je. Sampai lapangan terbang mana-mana pun nak tangkap gambar tak pernah terlupa..huh.. nah! ambil ni...


Location: Wat Phnom

Dari Airport kami terus dibawa oleh our tourist guide pergi mercu tanda kawasan Phnom Penh.

Namanya Wat Phnom ...kawasan ini terletak di atas bukit dan untuk ke sana kena naik tangga ni. Siap kena bayar USD1 lagi untuk melawat tempat ni..Tapi no hal...Semua telah di support ya!!..

Di sini takda banyak tempat yang menarik selain wat, wat, wat dan wat lagi.


Smile...Putri and I sempat lagi...tangga..tangga...

Semua suka bergambar

Kalau you guys datang sini mesti insaf. Budak-budak kecil macam ini seperti kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Ada cerita pasal picture ni tau. Nampak tak budak-budak yang comel-comel tu pegang ap??? chocolate...... Kawan I Ragu dia dapat chocolate Fererorosher dalam aircraft( MAS la..) ..then Ragu yang berhati mulia ni nak bagi la pada beberapa budak-budak chocolate tu. Malangnya chocolate tu ada tiga biji je. Budak-budak kat situ dahlah ramai..mana puas hati beb member dapat chocolate...kerumun la apa lagi ..yang tak dapat, dah nangis-nangis..Kawan I dah panic kan...Memang kita semua cuak la..bukan apa perasaan bercampur baur sebenarnya. So, kita semua kena ambil iktibar dari semua ni betapa susahnya mereka nak makan.

Saya suka di ambil gambar

hahah..kat sini banyak sangat tugu-tugu yang comel-comel camnih la..

Apa yang menariknya di sini sampai je kita semua tak perasaan ada sebuah jam besar... dah keliling kawasan tersebut dah nak balik baru kitorang perasaan..Tak alert langsung...!!!

Semua suka di ambil gambar mereka. kamu? suka tak?

3 comments:

  1. eja bestnya boleh jalan ke combodia..... kenapa x ajak kita sekali

    ReplyDelete
  2. hye shaz-Ken..eja pun di ajak last minute taw...kalu eja millionier mmg ajak semua student 1 malaysia..aha;')

    ReplyDelete
  3. sonoknye....g negara org....
    nice pixs

    ReplyDelete