Sunday 4 March 2012

Dilema Lemau

Makan sedap-sedap tak puas lagi, tidur rasanya belum cukup top up, novel-novel pulak belum habis khatam lagi,  Its getting near to me.  What the heck...

Ouh new semester just around, around the corner.  Let's come to momma dear...  Mari kita shopping stationery baru, groceries baru, sarung bantal dan tilam baru, closet baru, kasut baru, wahhh sama macam nak naik sekolah dulu, but seriously ada excited sebab nak tayang kasut converse baru, then kawan-kawan akan cakap wahhh bau kedai ..., but now, where my excited???

Kepuasan result last semester tidak membantu cheer up myself nak pergi Bandar Puncak Alam okey first time called it "Bandar".  Tak ada apa annoyingkan, seronok dan amat sesuai untuk student macam kau yang lekas sangat tergoda dengan dugaan dunia.  Dan akhirnya tempat jin bertendang adalah kawasan strategic untuk study dan scorelah result yang gempak-gempak untuk diri sendiri.

Firstly I setup, 

Beg pergi kelas, nak pakai beg same jew, sebab suka, bila suka pakai selalu, dalaman beg akan mengalami koyak, dan rasa gembira je pakai beg yang nampak elok di luar, tapi tidak di dalam dengan senang hati bawak buku dan note disumbat di setiap pelusuk beg.  Suka!

Baju pergi kelas, pakai baju lama-lama je, lagi lama, lagi lama-lama.  Lepas tu bila rasa baju itu amat selesa dan rasa diri tu amat tertarik, sila wearing it everyday.  Sampailah kau tengok album dalam handphone, "eh apesal baju same je"..

Buku note atau catatan, nak baru!, bagi semangat mesti baru, letak kata "Think positive Eja" sambil letak picture sendiri sambil edit gambar rapat dengan Lisa Surihani, sambil tersenyum sendiri, buku note, tak mahu kulit tebal, sebab beg akan berat, maka kau akan mengomel sendirian sambil bawa juga si berat bottle air, si berat payung purple dan si berat sunglasses,..tapi ini semua demi semester baru.

Update calendar, update diary, update calendar handphone, update status dekat tweeter (sebab jeles tengok orang tweet dah cecah beribu-ribu), update magazine yang wajib dibeli dah berharap agar diri tu selalu up to date, walaupun kau selalu ketinggalan, orang yang ke 27 dalam kelas buat course registration daripada 30.

Rasa-rasanya all those dah sesuai kot bagi I.  "Welcome to Bandar Puncak Alam Eja"

"Promosi Kembali ke Sekolah"..

2 comments:

  1. amanie, i miss youuuu two, three, four , five...kau tak de tak best..tak boleh nak plan, lepas habis class kite tros hang out, lagi dah..

    ReplyDelete