Wednesday 23 November 2011

Cuba Update Entry Ilmiah

Bila dah datang mood rajin nak update belog, every days ada je idea nak di share dengan korang-korang semua. By the way, selalu sangat i update benda yang merepek je kan, pasal artis lah, pasal boyfriend handsome, sedikit sebanyak ada mengumpat orang sana sini, cubalah buat cara educated sikit, so sebelum tidur nak ajak korang berfikir sikit, sikit je, tak delah sampai buat korang migraine pon..

You guys tahu tak tentang kemuculan health tourism industry atau pun dalam bahasa kebangsaan Industri Pelancongan Kesihatan di Malaysia ini? Meh nak habaq pada korang, Health tourism di Malaysia nih telah berkembang lama, tapi sejak tahun 2007 barulah memberikan kesan dan peningkatan yang sangat membanggakan, dari tahun ke tahun, health tourism semakin mendapat tempat dan antara yang terbaik adalah di Malaysia...
Nak hospital dekat dengan tepi pantai

Apa yang i suka tentang health tourism ini adalah, walaupun normally they treat people yang mempunyai masalah kesihatan, health care management especially in private sector, berusaha untuk berikan layanan yang first class pada pesakit, contohnya hospital tepi pantai (bukan hospital pantai eh, jangan nak ngada-ngada), tengah sakit, bila tengok pantai akan rasa tenang je, Percayalah time i kerja kat Pulau Sibu dulu tu, kalau i rasa boring mesti tengok pantai. Tak caya jugak baca entry time i berangan tepi pantai.

Lepas tu apa yang i suka, ada juga hospital yang very close dengan shopping complex dan ada juga yang same building, sebab apa, sebab nak beri kemudahan pada patient dan keluarga untuk shopping, bukan sebab the patient dah nak mati la, then kita fikir tak baik ada shopping complex, taman-taman hiburan but, patient selalu datang dekat private hospital nih selalu dorang buat treatment atau pon dialysis je, diorang nih kaya tahu, diorang bijak, nak service yang terbaik dengan harga yang barpatutan...so, this is our opportunity..Okey faham tak???

What the point is, health tourism is a one of the way to increase revenue of country economy...Nampakkan impaknya...

Bukan bola dalam SEA games je terbaik, tapi health tourism juga terbaiklah....Terbaaaiikkk (bak kata boboi boi)...

Okeylah, sekarang korang boleh tidur, esok, lusa atau tulat, i akan kupas lagi tentang health tourism okey...This is current issues that everybody must take part!!!..

Good night, semoga mimpi indah..

3 comments:

  1. wah die,health tourism ek,time epul part 2 dlu pon,mmg health tourism la benda yg didengari tiap2 hari..:D

    ReplyDelete
  2. wah bukan main lagi dia present subjek pn che norlia kat sini. eh lom due date lagi la =P

    ReplyDelete