Wednesday 28 July 2010

Mari Psycho..

Sejak kebelakangan ini saya dapat kesedaran untuk berbelog semula. Walhal sesibuk manapun kita tanggunjawab untuk diri sendiri mestilah terlaksana. Macam tulis ini belog lah... Okaylah hari ini saya rasa cool dan agak relaxs berbanding semalam dan juga esok. Bukan tipu tau, tapi tanya schedule saya esok memang saya sibuk. Hari ini saya ada baca artikel tajuk Psikologi..Untuk anda semua dan absolutely untuk sayalah.

1. "Banyakkanlah senyuman dan kawallah emosimu itu. Jangan biarkan perasaan gemuruh menggangu perasaan kamu. Jika kamu hilang pertimbangan, ia akan membuatkan kamu tidak boleh berfikir secara rasional lagi bijaksana."

2. Tension? ahh sudahlah assignment melambak siapa tak tensionkan..Naik-naik semester ni Quiz pulak berduyun-duyun..Just rileks..Jangan mengelabah. "Cuba cool dan sabar. Jika anda terus dihimpit resah gelisah nanti lain pula jadinya." Maklumlah kita muda remaja lagi bila dah tension tu , jerawat pulaklah timbul di sana dan sini. Sampai muka 1 hari lebih dari 5 kali cuci pon still rasa tak puas hati.

3. Assignment yang melambak bukan alasan untuk kita mengeluh... seperti segment keluh kesah bersama Kak Esah dalam majalh Ujang lawak antarabangsa tu..memang tak boleh blah..sebaliknya kita anggap sebagai "permulaan untuk kita berjaya di masa hadapan." Bukan senang nak berjaya tau.

4. Exam? Quiz? Memang saat yang pelajar akan membusykan diri di library dan berkurung di bilik masing-masing..Jadi ambillah masa untuk berfikir sejenak dan jawablah dengan fikiran yang tenang. "Elakkan dari bersikap tergopoh-gapah kerana akan membuatkan kamu banyak merapu dan meleret-leret." Bila dah tak boleh jawab mulalah tidak dapat menjawab setiap soalan dengan baik.

So, Eja ikut tips yang dah kau copy and paste dalam majalah tu. Okay bye.

No comments:

Post a Comment