Thursday 24 December 2009

Kembara ke Cambodia bersama Eja Episod 2

Ahad, 13 Disember 2009

Bangun pagi pukul 6:00 pagi I dah bangun untuk bersiap sedia going to Cambodia. Actually I kena marah tau pagi tu sebab I bangun lambat. Ahaks. Bukan I sorang je tapi ramai lagi.

Pagi yang gelap kini sudah terang

Beratur punyalah panjang di kaunter Malaysia Airlines untuk timbang Luggage and simpan dalam perut kapal terbang padahal departure I pukul 9:25 pagi .

Luggage Year End Sales lelong-lelong

Perut I yang berkeroncong ni mulalah menyanyikan bermacam-macam lagu sementara tengah line up orang pon ramai we all bergilir-gilir pergi breakfast . Sampai di MacD apalagi order dan makan makan makan.
Beberapa minit lepas tu announcement untuk masuk kapal terbang.

Konon-konon tak sabar nak naik aircraft

Ramai yang excited gila sebab first time naik aircraft termasuklah I. I control macho je time kapal terbang tu nak berlepas tapi sebenarnya kecut perut.


Bermesra dengan kawan-kawan (Oscar)


Awan macam candy cane

Pukul 10:15 waktu Cambodia kami sampai di lapangan terbang Phenom Penh. Alhamdulilah kami sampai dengan selamat. Akhirnya dapat juga I jejak di bumi Cambodia ini.

2 comments:

  1. Seronok tak di Combodia...pasti pengalaman yg sukar utk dilupa....

    Program apa yg u all buat kat sana ye?

    ReplyDelete
  2. tema dia malaysian student leader seminar and education visit to cambodia..seminar tu kita gabung dengan pelajar Uni kat sana seramai 60 orang lepas tu diberi beberapa topik dan kita bincangkan sama2..lepas tu topic tu akan di present oleh pelajar cambodia..pastu voluntarism..tengok pekampungan di sana agar sejarahnya jadi teladan kepada kita semua...rasa patriotik kat negara kita tinggi bila ada di negara orang..

    ReplyDelete