Wednesday 23 December 2009

Kembara ke Cambodia bersama Eja Episod 1




Rabu, 9 Disember 2009

Macam tak percaya di beri peluang untuk mengikuti program ini…(Malaysian Student Leader Seminar and Education visit to Cambodia 2009) Layak ke I ni ??? Just forget it and go ahead itulah yang mak I cakap. Tak lama lepas tu dapat calling dari Putri. She told me to fax my passport and ic to Mr. Aizat tomorrow morning.



Khamis, 10 Disember 2009

Pagi-pagi lagi dah terpacak kat kedai stationary tu. Tujuannya 1 nak fax. Esok pagi-pagi nak kena balik to my hostel pack semua barang and go to Concord Hotel KLIA. Jalan jauh I kali ni.


Jumaat. 11 Disember 2009

Pukul 11 pagi bertolak dari rumah nak balik hostel. Sepinya hostel ni. Nasib baik la ada student Nursing so tak la suram sangat. Pukul 2 da sampai. Dengan langkah longlai saya masuk ke bilik. Boring. Pukul 3 my housemate balik from Kelantan. Macam-macam rules and condition. Luggage tak boleh lebih dari 20kg lah (Banyaklah sayang-sayang I kena tinggal) tapi time timbang hampeh 13kg jew. Carry luggage its ok 5kg banyak lagi boleh isi dengan beg I yang ringan ni.



Sabtu, 12 Disember 2009

Seawal 6 pagi dah bangun. Nak jalan jauh katakan. Tapi last-last bertolak pukul 9 pagi. Banyak pulak tu kawasan yang di singgah. Akhirnya tepat jam 3:15 pm tibalah I dengan Putri di Hotel tu.

Bili 527. Puas cari rupanya depan mata.


Harta karun a.k.a harta eja


Sebenarnya takut juga duduk dalam bilik sorang-sorang ni. Teringat sebelum ni I baca tentang ada hantu di Hotel. Demi menghilangkan rasa takut tu I apa lagi message-message la family I. Buat-buat mandi, minum kopi. Fikir-fikir tentang kawan baru yang akan menjadi roomate I ni. Tak lama lepas tu dia datang.

I dapat bilik dengan Atiqah Omar. She from Unikl MFI.

Malam ada briefing. Sebelum nak pergi kenalah berkenalan dengan orang dalam Negara dulu. Semuaya friendly dan sifat kepimpinan yang tinggi awal-awal dah nampak memang tak dapat pertikaikan lagi.

Makan macam-macam tak behave langsung. Overall activity malam tu memang best.




now I dengan Tika dah pun jadi bestfriend


“Hello, my name Eja I’m from Instedt College and U..?”



Cheers guys

3 comments:

  1. bestnye dapat gi kemboja.. nk gi jgk.. huhu

    ReplyDelete
  2. rupa roomate mcm serupa je...

    abgdin bru je tengok tv 1, student utm ada ke sana 'kembara kasih' bersihkan sekolah , masjid dan lain2 lg.... ajar iqra' untk anak2 org kg...
    takda bekalan elektrik dan air paip...

    ReplyDelete
  3. ehhehe...ikatan kuat tu dengan roomate..abg din khidupan kat sana yang kaya, kaya sangat yang miskin, miskin sangat...pergi negara orang semangat patriotik tinggi tau untuk negara sendiri.

    ReplyDelete