Showing posts with label contest. Show all posts
Showing posts with label contest. Show all posts

Wednesday, 16 February 2011

Contest: Senyum tak Nampak Gigi


Hai semua, macam mana cuti semalam...seronok tak? mesti ada yang bangun lambatkan...
Okeylah hari ini saya di tag oleh orang yang ambil gambar tak nampak gigi, iaitu...Cik Sarah Nabila

Seperti kebiasaanya, saya suka, selalu, sentiasa ambil gambar tak nak kasi nampak gigi, selepas, selepas ya, menyedari gigi saya tak berapa cantik apabila digayakan bersama senyuman yang nampak gigi...sebab gigi saya kedalam....kalau jongos atau jongang bole pakai braces, kalau gigi kedalam, boleh ke ek?

Walaubagaimanapun, saya tak mengecewakan seseorang yang membuat contest ni, sebab saya banyak gambar tak nampak gigi...Nak mana satu? nak mana satu?

Saya taruhkan yang ini...
Gambar ini di ambil, time mula-mula nak ambil gambar tak nak nampak gigi...

okeylah, pada yang nak ambil gambar tak mahu nampak gigi tu, marilah kita join contest ni, tak pasal-pasal dapat hadiah..:')

Terus contact admin okey!!!!

Senyum je, jangan nampak gigi eh,

Thursday, 10 February 2011

Contest: Comelnye berbaju kurung


Hye salam sejahtera, firstly terima kasih kepada cik Popolita kerana tag eja untuk contest baju kurung comel nih, sebenarnya sebelum ni Cik Siti Khadijah pun ada tag eja, juga..tapi gambar dalam folder eja dah kena virus, so, hilang semua gambar...sedih oooo....

Okeylah hari ini tak nak cerita pasal sedih, tapi nak tengok gambar eja dan Amani Ashraff pakai baju kurung sehingga nampak comel...Walaubagaimanapun, ada satu picture eja pakai baju kurung, amik kau baju kurung UITM lagi...Aha...

Si pemakai baju kurung untuk baju kurung yang comel lote..

Perempuan pakai baju kurung Cantik+Comel?
Memang sangat cantik, manis, ayu, lawa dan bergaya. Cantik boleh didifinisikan sebagai, sedap mata memandang, selesa dan sopan. Senang cakap semua suka je tengok. Takda sakit-sakit mata la....contoh: tengok gambar di atas...sakit mata tak? tak kan...Memang nampak cute, perempuan pakai baju kurung ni..tanya budak lelaki...saya perempuan, saya tengok kaum sejenis saya pakai pon saya kata cute...ikhlas ae...bukan auta....aha...

Apa perasaan pakai baju kurung di atas?
Saya berperasaan, selesa, senang bergerak dan...rasa lawa lawa...cececey....Sebenarnya baju kurung itu dipakai kerana, saya dan Amani Ashraff sedang menghadiri kuliah. Tambahan pula, di kolej kami, untuk course uitm, di nasihatkan supaya pakai uniform tu setiap hari isnin. Yang Amani Ashraff pulak dia tak pakai sebab...sebab...sebab...kain dia dah terbakar kena iron...peace geng....wa menang contest ni hadiah half-half aeh...aha....

Guys pon nak tunjukkan ke omel comelan dan kecantikan anda memakai baju kurung nih, okey boleh-boleh.....link terus kat sini...
Paling penting Due date contest: 20 Februari 2011

Sempat lagi nih...apa loe....

Nak tag dia nih la, comel je pakai baju kurung

Wednesday, 26 January 2011

Contest: Gambar tak nampak muka paling cool



huh cool ke kau? sejuk je duduk dalam office nih....okeylah, sekali lagi saya dijemput untuk menghadirkan diri dalam contest nih...so mari kita "mengontest". Jemputan kali ini datangnya daripada Pekan, Pahang, kalau tak lain tak bukan Miss Amani Ashraff...

Okey selalunya, contest-contest, nak tujuk gambar paling cutelah, paling lawalah, paling bergayalah, paling smart lah, dan paling, paling lah...but kali ini pun paling juga, tapi paling tak nampak muka dan paling cool...eh salah, nanti kena marah dengan admin, actually gambar tak nampak muka paling cool,

so, saya telah pilih mana gambar saya yang paling tak nampak muka walau seinci pon, nampak badan je, dengan oppssss... my butts....takpelah tak sexy pon,.... dia taknak tengok muka kau lah...aha..

saya pertaruhkan yang ini!





ini lah picturenya...

so korang nak jadi cool jugak, bolehlah join contest nih k...

syarat dia tag 3 orang kawan, kalau siapa-siapa nak join, tapi saya tak tag

sila berbuat demikian di sini..



hamik kau,

ini orang yang cool, kena tag dengan orang yang cool,

1. yaya


Tuesday, 25 January 2011

Contest: colorclickz 1st giveway 2011


Ada contest lagi kali ini, okey kali ini datangnya daripada Cik misi, beliau nak saya menang katanya..heheh..tak lah dia kata.."awak saya tag awak di sini" apa lagi..kelik lah...sini

Sempena nak naik bulan februari nih, mesti korang dah fikir-fikir untuk valentine nanti, tak kurang jugak yang menentangnya....


walaupun kita sebagai umat islam tak baik untuk menyambutnya, tapi kita boleh anggap hari untuk kita curahkan kasih sayang, kepada ibu bapa kita, kawan-kawan kita dan adik-beradik kita tu...

Saya teringat waktu hari kekasih, time tu saya darjah 4 atau 5, saya ada seorang kawan, dia hadiahkan saya gelang, batu-batunya, macam bendera Amerika ....tapi,...saya dah tak ingat gelang tu letak mana...selain tu jugak kawan saya bagi batu seremban...ala yang ada 5 ketul batu tu....dia letak cantik-cantik dalam kotak..kotaknya ada lagi..tapi batunya..entah di mana...sempena hari kekasih juga...

yang kawan saya bagi gelang tu nama dia, Noor Faridah binti Nordin orang Taman Megah Ria, Pasir Gudang dan yang bagi batu seremban tu namadia Atikah orang Air biru tak silap saya...dan seorang lagi nama Syafiqah, kita kawan baik, dan ada ikrar tersendiri, saya ada simpan, tapi tak ingat letak mana...nanti saya cari ok...Almost 10 years saya dah tak jumpa mereka sejak naik form 1...saya percaya one day, saya mesti dapat jumpa mereka.

Last kali kalau saya menang Colorclickz 1st giveway 2011 nih, saya nak hadiahkan pada bagi kawan saya tu, tapi kalau saya masih tak jumpa mereka..saya pakai je lah..hehehhe...

So korang jugak berhak nak menang hadiah ok, so saya tag,


oeky untuk maklumat lanjut korang boleh terus berhubung dengan admin ok..

Monday, 24 January 2011

Contest: belog paling cantik, comel dan kemas!


Nak join contest lagi....Okeylah..selepas kecundang untuk menang kasut, saya cuba lagi contest lain...seperti biasa saya dapat jemputan daripada seorang kawan baik..kami classmate, housemate, roomate, toiletmate, but not blanketmate...aha...ni dia nih..

Untuk menyertai contest kali ini admin nak tengok belog mane yang palingggggggggggg cantik, yang palinggggggggggggggggggg comel omel dan yang palingggggggggggggggg kemas!

Okey lets check out syarat...

  1. Jadi follower FARZANA FARZANTO. CHECK!
  2. peserta perempuan digalakkan. kerana hadiah disediakan khas untuk blogger perempuan. kalau lelaki nak masok boleh juga. kalau tak kisah menang baju2 macam kat atas ni. haha (setiap pemenang boleh memilih hadiah or baju mengikut citarasa sendiri di Pelangiwardrobe Hannah. add dulu baru boleh tengok baju2 disana) CHECK!
  3. ada 3 kategori iaitu blog paling cantik, comel dan kemas. setiap kategori mempunyai 1 pemenang sahaja. CHECK!
  4. buat 1 entry tentang contest ni.
Okey ini entry dia...

Dalam banyak-banyak contest yang saya join inilah contest yang saya rasa susah dan memang takda harapan nak menang sebab...

1. kalau paling cantik:

blog saya penghiasnye adalah saya sendiri, kalau saya letak muka Aisywarya rai dan lelaki kacak Zack Afron mungkinlah menang..ataupun penyayi KPOP yang glamer bagai tu..tapi penyeri belog nih tak cukup setanding dengak belog-belog lain....Saya cuma letak muka mintak simpati untuk singgah belog ini je....aha..

2. kalau paling comel:

Nih lagi tak boleh belah...takda satu pon aicon comel dalam nih...dulu adalah favicon tapi tah mane dah hilang....Dah sah-sah cik Farzana Farzanto ketepikan belong saya nih...

3. kalau paling kemas:

kekemasan mengemas rumah memang favorite saya, tapi nak kemas belog bagi kemas-kemas nih yang lemah...IT takdelah buta sangat tapi tak reti nak upgrade belog nih sebenarnya...kadang-kadang pun jarang update, sampai bersarang-sarang labah-labah dalam nih...


5. tag kepada 5 orang rakan blogger anda

blog CCK karamel
blog CCK love money
blog CCK itu ku cari
blog CCK moon

6.letak banner di side bar blog anda dan link kan terus ke entry ni. CHECK!


7. setelah selesai, tinggal kan link entry anda berkenaan dengan contest ni di komen entry ni. saya akan check setiap link yang sudah ditinggalkan. CHECK!

8. penyertaan bermula pada 10.1.2011 hingga 10.2.2011 CHECK!

9. dalam tempoh sebulan ni mungkin anda boleh gunakan masa ini untuk menghias blog anda. CHECK!

Friday, 21 January 2011

Contest: Picture hitam putih paling cool


Hari-hari nak join contest yea...dah macam tak ada kerja lain..Takpelah belog gue, sekati gue lah... Ok menang kalah belakang cerita, yang penting, saya nak join contest nih...Okeylah contest nih telah di tag, oleh si suraya tuh..siapa lagi member 1 college and 1 course..nih picit nih...

Okeylah saya mempertaruhkan gambar nih, amik kau, sayang-sayang saya sume join sekali...


okey ni picture kelas saya...

Di sebalik gambar yang tersenyum gembira tu, sebenarnya ada juga terselit cerita suka dan duka, ada yang gaduh satu kelas, tak bertegur sapa, pentingkan diri sendiri,belagak, gila kuasa, tak boleh bertolak ansur, cemburu dan lain-lain...

tapi..
yang positifnya, semua bersatu hati time buat keputusan nak decide siapa nak nyanyi untuk MPG, tolong-menolong semasa nak buat event, kerjasama menyiapkan nota AOM (admininstrative office mgt), bantu-membantu mengajar subject killer tu (account), sopan santun bila belajar dalam kelas, mendengar kata lecturer, ketika lecturer mengajar, tak bising dalam kelas, yang ada kereta sanggup ambil kawan pergi kelas, sebab hujan, dan last sekali, siap tolong hantarkan assignment kawan selepas di pinjam untuk meniru....heheheh...biasalah students...

Okeylah kalaulah ye, picture saya terpilih untuk mendapat sesuatu yang berharga RM100 itu, saya nak gunakan duit tu ajak kawan-kawan saya buat reunion makan kat kfc,...

Okeylah itu saja, untuk para pembaca di luar sana nak join sila ikut syarat dan peraturan ya...

1. Macam biasa, mesti jadi follower admin, nak menang
2. Letak banner contest ni kat sidebar sepanjang contest berlangsung dan link kat belog admin.
3. Buat entry pasal contest, dan berikan idea hadiah apa yang korang nak kalau menang RM100? ayat mesti simple...

contoh : kalau saya menang , saya nak shawl banyak-banyak !

4. tag lima orang kawan, yang betol2 korang rasa nak join contest nih.
5. Tarikh tutup : 1 March 2011

Untuk maklumat lebih lanjut boleh terus berhubung di sini...

lihat siapa yang kena

1. Hitam putih kehidupan Iris
2.Hitam putih kehidupan abg long
3. Hitam putih kehidupan chieyda
4. Hitam putih kehidupan yaya
5. Hitam putih kehidupan angah


Thursday, 20 January 2011

Contest: You, me And SHOES! "letak di kaki bukan kepala"

Dengan gaya supermodel yang cool sekali, saya di tag oleh seorang gadis iaitu, chinatsu..Dia suruh saya, dan awak-awak semua untuk join contest nih...ni lah contest yang paling best ever!..nak tahu apa?..Okey lets check it out...Don't out from my page okey!..

YOU , ME AND SHOES !


Mula cerita dulu, nak dapat hadiah,

Kaki kau memang buruk tapi kau tetap bersyukur, kaki kau memang tak tinggi macam kaki model, tapi kau tetap bersyukur, kaki kau memang tak putih melepak, tapi kau tetap bersyukur, kaki kau tak pulak sehitam bontot kuali, tapi kau tetap bersyukur, kaki kau memang suka pakai selipar kulit tebal, tapi kau tetap bahagia...

Apa yang kau tengok dulu adalah kasut, selipar, sandal, selipar tidur pun kau suka, kau selalu "tiru macam saya" ,kalau tengok dalam magazine Cleo dan Cosmopolitan..., kau memang selalu nak bergaya macam model dalam negara mahupun tempatan, kau memang suka rasa diri kau, mampu jadi macam mereka, kau memang suka nak melaram macam mereka, yang memang itu mereka, kau memang suka cari publisiti, dengan cara kau "tiru macam saya"...dan pelbagai cara kau buat asal nampak bergaya, walaupun hakikatnya definitely NOT...

Sampai abang ipar kau sound, cakap "pakai selipar tebal untuk tambah ketinggian" kau buat derk jek...kau bahagi,a asalkan kau nampak tinggi bak supermodel Tyra, walaupun tidak sama sekali...kau memang selalu berlagak bahagia sekali lagi, dengan mengayakannya, walaupun kau tahu, hakikatnya mustahil untuk dapat ketinggian persis model, tapi kau selalu berjalan dan mahu bergaya seperti model walaupun exactly TAK!

Kau kata lagi, kau adalah gadis dan seorang perempuan, perempuan memang macam ini, kau suka kasut tinggi tapi kadang-kadang kau tak mampu nak pakai dengan jangka masa lama, lepas pergi kenduri, kau tak bawa spare selipar, lalu kau singgah ke kedai 2 ringgit nak beli selipar, sebab kaki kau sakit, namun kau masih setia dengan kasut berkulit tebal (wedges) atau bertumit tinggi itu, kau simpan dia baik-baik dalam kotak..

Akhirnya kau percaya pada diri kau, walaupun kasut diletakkan di tempat yang paling bawah dan kotor, namun dialah yang paling banyak berjasa, tidak kira tinggi atau rendah, nipis atau tebal, ..namun kau tetap bahagia denganya......

Dan kepada anda semua,nilah masanya nak yang free, simpan sikit duit korang, nak kasut jugakkan, korang boleh baca syarat dan peraturan direct kepada admin , i want shoes!

Lagi, yang paling bestnye, walaupun korang tak jadi juara, korang tetap dapat voucher rm5 untuk beli kasut kat kedai her blogshop tuh...kalau korang buat entry untuk contest nih...
so apa tunggu lagi, saya nak tag

Miss Malaysia Mia
Miss Malaysia Aini
Miss Malaysia Aimi
Miss Malaysia Azza
Miss Malaysia Aziera
anda semua nak pakai kasut baru tak?

Saturday, 18 September 2010

Sempena "Contest Senyum Maneh"



Dimulakan dengan lafaz bismillah dan disertai dengan Assalamualaikum w.b.t untuk yang muslim dan salam satu Malaysia untuk yang bukan Islam.

Bagi saya ini buat julung kalinya menyertain contest dalam blog. Hari ini terbuka hati saya untuk join contest ni....Sebab hadiah? bukanlah.....tapi sebab saya
nak rapatkan diri dengan komuniti blogger di luar sana. Oppss...Maksud saya di dalam ini.

Pada pendapat saya senyuman manis lahir dalam dalam jiwa. Dengan senyuman yang manis hati yang panas membara akan menjadi sejuk bak ice cube dalam ice box.
Ada nampak gigi itu menjadi taruhan..

Senyuman yang manis perlulah menampakkan sedikit gigi, jika dikemam mulutnya atau ditutup itu adalah senyuman ayu bukan senyuman manis, tetapi seyuman manis menampakan sedikit batang giginya yang putih dan berseri.

Jadi selepas ini jika anda ingin menampakkan senyuman yang paling manis kepada ibu bapa anda, boyfriend anda, bakal mak mertua anda, rakan anda dan semua orang anda perlulah senyum menampakkan gigi anda.

Untuk melengkapkan lagi syarat peraduan saya mahu tag....lihat siapa yang kena...