Thursday, 10 March 2011

Doa buat kekasih


Untuk lirik lagu kali ini, amat syahdu bagi saya....Mana tak shadu...nya, boyfriend kau yang nyayi...hehheh...
First time saya tengok video clip dia, air mata saya keluar....,...owh..kau sangat sensitif... tough la sikit.....bila nyayi lagu ini, teringat orang yang susah- susah dari kita....eh, kita pon susah jugak taw....Lagi-lagi kalau korang tengok rakyat-rakyat yang berperang, kanak-kanak mati...maunya tak sedih...sambil layan perasaan tu, dengar lagu ni, best dan sangat syok...so..ape lagi....

Justin Bieber- Saya Berdoa...

Ohh Ohh
Saya hanya kayu racik tidur malam ini.
Mengetahui benda-benda itu aint betul.
Nya dalam kertas-kertas,nya pada TV,nya di mana-mana yang saya pergi.
Anak-anak dan menangis.
Askar-askar adalah hampir mati
Sesetengah orang tidak mempunyai sebuah rumah

Tetapi saya tahu terdapat cahaya matahari di belakang hujan itu
Saya tahu terdapat saat yang indah di belakang kesakitan itu
Hey. bolehkah anda beritahu saya bagaimana saya boleh membuat satuperubahan?

Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih cerah
Saya menutup mata saya dan berdoa
Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih baik
Saya menutup mata saya dan berdoa

Saya hilang selera saya, anak-anak sedar berlapar malam ini.
Bila saya berjaga, menyebabkan makan malam saya ialah masih dalamplat saya.
Ooo saya mendapat satu wawasan, membawa perubahan.
Dan permulaannya hari ini.

Menyebabkan saya tahu terdapat cahaya matahari di belakang hujan itu
Saya tahu terdapat saat yang indah di belakang kesakitan itu
Bolehkah anda beritahu saya bagaimana saya boleh membuat satuperubahan?

Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih cerah
Saya menutup mata saya dan berdoa
Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih baik

Saya menutup mata saya dan menyembahyangkan hancur hati.
Saya menyembahyangkan hidup tidak dihidupkan
Saya menyembahyangkan semua yang bukan bernafas.
Saya menyembahyangkan semua orang-orang dalam keperluan.
Saya berdoa. Bolehkah anda memberi em satu hari ini?

Saya hanya kayu racik tid
ur malam ini.
Bolehkah seseorang memberitahu saya bagaimana untuk membuat satu perubahan?

Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih cerah
Saya menutup mata saya dan berdoa
Saya menutup mata saya dan saya boleh nampak satu hari lebih baik
Saya menutup mata saya dan saya berdoa

Best kan, best tak? tak best?
Pejam mata eh,...tak pejam siappppp.......

Tuesday, 8 March 2011

Orang lain pun boleh jadi Hero

Kecewanya...Macam mana nak balik nih....Sedihnya...Nak ambil teksi mahal, nak suruh abah ambil tak angkat phone pulak,time terdesak nih la selalu kita berfikir,...

alangkah bagusnya kalau ada boyfriend boleh pick up time balik kerja, time terdesak macam nih, alangkah bagusnya kalau ada kereta sendiri, alangkah bagusnya kalau ada girlfriends yang ada kereta, duduk dekat-dekat sini dan sanggup ambil, alangkah bagusnya kalau ada teksi yang murah untuk pelajar, alangkah bagusnya, lepas tu alangkah bagusnya kalau saya peramah, dan semua suka kawan dengan saya dan feel free nak tumpangkan saya sampai rumah...alangkah..alangkah....-sebenarnya setan tu yang hasut kita supaya tak bersyukur taw...

Kak Ida: Eja jom balik, akak hantar sampai Perling.
Saya: Okey jom...
(Kak Ida memang baik, kalau maklong takda mesti dia yang hantar saya balik sampai depan Perling Mall, so, dari situlah saya kena cari teksi untuk terus sampai ke rumah Maklong...dan di sini bermula dilema saya...)

Sampai bus stop, try call abah lagi lah, mana tahu dia jawab..eh dapat pulak, ..

Saya: Abah, boleh ambil Siti tak dekat Perling?
Abah: Boleh, tunggu situ nanti abah datang...

Tiba-tiba...
Pak cik, nak berkenalan boleh? Nanti boleh saya tumpang pakcik....

Lelaki: Bole tukar duit tak? (sambil menghulurkan not SGD2.00.
Saya: Boleh. RM 4.00 boleh?
Lelaki: Boleh-boleh...nasib baik awak ada, saya ada rm10 , takkan saya nak naik bus pakai duit rm10 ...
Saya: A, ah...sebenarnya, selalu kat sini ada orang lain...(mula-mula macam annoying kan)...

Macam-macam yang dibualkan sebenarnya, tenggelam timbul saya dengar, yelah tepi jalan raya besar, kereta banyak...warga JB boleh bayangkan eh, " Jalan besar dari Tol Taman Perling depan Perling Mall, bus stop no.2 selepas Masjid"...saya meng"ia" kan je lah...

Perihal pasal si Lelaki, saya tahu..owh nama dia Apis, Apiz...hafiz....lebih kurang macam itulah...(saya tak tanya, dia cakap nama dia), umur 24 tahun...(muda lagi), tukang masak di hotel/restaurant di Singapore, hari ini dia cuti, tapi dia sekarang nak pergi Bandaraya JB, masuk Singapore, naik bus,...kadang-kadang naik kawan, dulu pergi kerja naik motor, tapi penat, naik bus lagi senang katanya....baik....baru kenal kau kata baik....

Mane tahu nih.,...okey,okey...sebab, saya ada cakap saya pun nak kerja Singapore macam dia, dia kata boleh, tak da hal..."awak masih muda" (eh, dia tahu umur kita lah) kan dah bagi tahu tadi....lepas tu dia kata lagi....kerja kat negara orang lain, sosial berbeza,...kat mana-mana pun kita kerja ingat Allah, sembahyang jangan lupa...dalam hati berkata, (muka aku macam muka orang tak sembayang ke)....prejudis....astagfirullahalazim....dia nasihat je lah....

Tiba-tiba abah pun datang...

Abah: Asal abah call awak tak angkat pun?
Saya: Yeke, ...handphone ni tak sihat abah....(sebenarnya, tak vibrate, lepas tu volume bukak 2 je....)

Sampai je rumah maklong..baru ingat, eh dia ada tanyalah nama kita, asal tak cakap tadi ...alahai...eh,eh asal la, tak bagi id facebook pada dia...asal la tak bagi no telefon ke....boleh jadi kawan macam Mirul, Zarul, Tariq dan Shahrul....belog ke...ish..asal tak bagi tahu nih....eh,eh, eh....over eh kau...dia tak mintak pun kan...

Kepada Apis, Apiz atau Hafiz, boleh la tinggalkan jejak anda di sini ya....
Awak semua pon boleh jadi kawan saya...banyak kawan lagi bagus, boleh tumpangkan saya balik kerja nanti....Lagi satu...saya tumpang saya bayar tau...kita kan..kawan....


Bus stop macam ni, ...tidur sini terus jelah....

Puji...Pujian...


Semalam borak dengan umi saya...

Umi: Macam mana praktikal okey tak?
Saya: Okeylah, Siti buat kerja okey tapi tak da orang nak puji pon...
Umi: Kenapa diorang tak puji? Mesti buat tak cukup bagus la tu..
Saya: Taklah, siti buat kerja cepat tau, ...Itu ini cepat je dah siap...
Umi: Tak pelah....Tak puji tak pe...asalkan jangan orang keji,..
Saya: A ah kan...takpelah...

so, perbicaraan semalam terhenti sampai di situ..
Kadang-kadang pujian itu boleh menigkatkan lagi semangat kita, dan pujian itu jugak lah, boleh mengakibatkan kita rasa dah cukup bagus untuk melakukan sesuatu...lalu timbulah sikap sombong dan bermegah...
Bagi budak-budak suka pada pujian, bila dipuji mereka rasa, orang yang memuji itu mestilah orang yang baik....saya?...saya pun suka jugak dengan pujian...tapi, kalau pujian yang rasa macam bukan pujian tu...(faham-faham eh) saya jadi tak suka la....

Tapi bagi pendapat saya, saya senang dan mudah kot bagi pujian....pujian itu mestilah dari hati yang ikhlas, walaupun kadang-kadang pujian itu macam tak sesuai untuk mereka. tapi cukuplah sekadar berpuas hati dan membuatkan hati mereka gembira..

Jadi, berapa kerapkah anda memberi ibu bapa anda pujian? kawan-kawan anda? adik-beradik anda? guru-guru anda dan siapa-siapa yang anda rasa patut menerima pujian....

dan..

Kerapkah kita memuji tuhan yang menciptakan kita....Allah s.w.t....?

Wednesday, 2 March 2011

At midnight


It hurt to say, if i say, it will be hurt to somebody, or anybody...or you...
I should know everything,..and careful to give opinion
i really bad to satisfied all people, which is friends and the person that i really love and special...
Now, i at the difficult stage, it is very worse for me, i not to be a good friends and also a good girlfriends for them,...
I decide to find and breath with peaceful in another place for a while...
Please understand me...
I try to born to make you happy
It is my bad..
i'm sorry..

Tuesday, 1 March 2011

Boleh saya menari dengan awak tak?

Saya nak sangat menari,..ohhh pandai ke saya menghayun langkah....Tak pe lah, saya nak pergi ke dunia fantasi saya sekarang...Jom...Dengar backgroun music okey...

Boleh saya dapatkan menari ? atau Boleh saya menari ini..?
[Eja
Razif]
Ambil tangan saya, tarik nafas
Menarikku hampir dan ambil selangkah
Simpan mata anda mengunci kepunyaan saya,
Dan biar muzik itu jadi panduan kita.

[Jejaka impian, Eja Razif]
Tidak akan anda berjanji dengan saya (kini tidak akan anda berjanji dengan saya, bahawa anda tidak akan lupa)
Kami akan asyik menari (asyik menari) di mana kami pergi berikutnya

(korus)
Ia seperti kilat berjangkit peluang mencari seseorang seperti anda
Ia yang terbaik, peluang rasa sebegitu
Dan dengan setiap melangkah bersama, kami sedang meneruskanmenjadi lebih baik
Jadi boleh saya mempunyai tarian ini (boleh saya mempunyai tarian ini)
Can saya mempunyai tarian ini

[Jejaka impian]
Ambil tangan saya, Saya Akan mendahului
Dan setiap giliran akan selamat dengan saya
Jangan takut, takut jatuh
Anda tahu Saya Akan menangkap anda mencampakkan ia semua

[Jejaka impian, Eja Razif]
dan anda tidak boleh menyimpan kami selain (malahan seribu batu, tidak boleh menyimpan kami selain)
kerana hati saya ialah (menyebabkan hati saya ialah) di mana anda

(korus)
Ia seperti kilat berjangkit peluang menc
ari seseorang seperti anda
Ia yang terbaik, peluang rasa sebegitu
Dan dengan setiap melangkah bersama, kami sedang meneruskanmenjadi lebih baik
Jadi boleh saya mempunyai tarian ini (boleh saya mempunyai tarian ini)
Can saya mempunyai tarian ini

[Eja Razif Dan Jejaka impian]
Oh tiada gunung-ganang terlalu tinggi secukupnya, lautan terlalu luas
'Menyebabkan bersama atau bukan, tarian kita tidak akan menghalang
Biarkan ia hujan, biarkan ia tuang
Apa kami mempunyai ialah p
ergaduhan yang berbaloi untuk
Anda tahu saya percaya, bahawa kami telah ditakdirkan menjadi

(korus)
Ia seperti kilat berjangkit peluang mencari seseorang seperti anda(seperti anda)
Ia yang terbaik, peluang rasa sebegitu (jalan kita buat)
dan dengan setiap melangkah bersama, kami sedang meneruskanmenjadi lebih baik
Jadi boleh saya mempunyai tarian ini (boleh saya mempunyai tarian ini)
Boleh saya me
mpunyai tarian ini

Bolehkah saya mempunyai tarian ini
Bolehkah saya mempunyai tarian ini

Lirik kali ini, adalah untuk insan yang istimewa dalam hidup saya, orang yang saya harapkan dapat jadi pendamping saya hingga ke akhir hayat...Tapi....Okey stop berjiwang sekarang, kerana antara saya dan dia sedang tak sehaluan...